Ετικέτες

,

Ένα από τα πράγματα που ήθελα να κάνω οπωσδήποτε πηγαίνοντας στην Αθήνα ήταν να πάω σε ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο με τη Χριστίνα.

Αλλά επειδή μια από τις πρώτες μας βόλτες ήταν στο Mall όπου και η Χριστίνα έπαθε το πρώτο της αθηναϊκό πολιτισμικό σοκ, πεταχτήκαμε στο Public το οποίο βιβλιοπωλείο μόνο δεν το λες γιατί περάσαμε γύρω στη μιάμιση ώρα χαζεύοντας από cd και Moleskine μέχρι τη Χιονάτη και τους επτά νάνους ξαπλωμένη στη μοκέτα με ηδυπαθές ύφος.

βιβλία_3

Και αρχίζει το ψάξιμο, γιατί κάτι συγκεκριμένο δεν είχα στο μυαλό μου. Αλλά κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο όταν έχεις μπροστά σου χιλιάδες τίτλους, έτσι έβγαλα κάποια βιβλία από τα ράφια και άρχισα να δείχνω στη Χριστίνα ότι μου φαινόταν πιο ενδιαφέρον.

Η Χ μιμούμενη εμένα και ανακαλύπτοντας τα χαμηλότερα ράφια άρχισε να μου φέρνει όλο ξενόγλωσσα βιβλία και να με ρωτάει αν αυτά είναι για την ηλικία της.

Εν κατακλείδι, μόλις είδε τη Μελίνα, την πρώτη μπαλαρίνα των λαγών αναφώνησε με πεισματική σιγουριά ότι αυτό ήθελε και τέρμα. Το ξεφύλλισα λίγο και συμφώνησα. Στις μέρες που ακολούθησαν στην Αθήνα δεν της διάβασα τα δύο βιβλία που αγοράσαμε γιατί ήθελα να τα χαρούμε με την ησυχία μας όταν γυρνούσαμε. Έτσι, εδώ και λίγες μέρες  η Μελίνα έχει γίνει must απογευματινοβραδινό ανάγνωσμα, πριν την τελευταία σελίδα μου λέει με προστακτικό τόνο ότι θα το ξαναδιαβάσουμε, αλλά αν ρωτάς εμένα δεν βλέπω κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Ποια είμαι όμως εγώ για να διαφωνήσω…

λαγουδιναlagoudina

Το έτερο βιβλίο το διάλεξα εγώ, έπεσε τυχαία στα χέρια μου και αμέσως θυμήθηκα ότι το είχα δει να σχολιάζεται από την Πέπη και το alice on board με τα καλύτερα λόγια. Είναι το «Ο κύριος Ευτύχης και η κυρία Δυστυχία». Αλήθεια λοιπόν, πολύ όμορφη εικονογράφηση και μια ιστορία με νόημα.

ο κυριος Ευτύχης

Στην Αθήνα έπεσε στα χέρια μας, από τα ξαδέρφια της μικρής ένα βιβλίο του Τριβιζά, το «Ο κύριος Ζαχαρίας και η κυρία Γλυκερία» (κάνουμε διατριβή επάνω στα ζευγάρια) το οποίο μου άρεσε τόσο πολύ. Ένα βιβλίο να το χαζεύεις και να μη χορταίνεις. Είναι από τη σειρά παραμύθια ντορεμίθια και στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν παιχνιδάκια με γράμματα, άλλα παρατηρητικότητας, όπως γίνεται σε πολλά βιβλία του Τριβιζά.

zaxarias

Επίσης για πρώτη φορά διαβάσαμε Μικρούς Κύριους και Μικρές Κυρίες. Έβλεπα στη βιβλιοθήκη μινιόν βιβλιόφιλους να τα δανείζονται με μανία αλλά σκεφτόμουν ότι ίσως η Χριστίνα είναι μικρή ακόμα για αυτά. Όμως αυτός ο κύριος Τσιγγούνης μας έκλεψε την καρδιά. Χθες πήγαμε στη βιβλιοθήκη και φορτωθήκαμε την κυρία Ντροπαλή και τον κύριο Γκρινάρη και κατά πως φαίνεται θα ξεκοκαλίσουμε και το υπόλοιπο ράφι…

Για τα βιβλία Εικόνες για μικρά παιδιά έχω ξαναγράψει σε προηγούμενη ανάρτηση, είναι βιβλία ευδιάκριτα και έτσι με το που πατάμε το πόδι μας στη βιβλιοθήκη τσιμπάει η Χ και από ένα. Αυτή τη φορά πήρε το «Η Πόλη» και το «Υγεία και Καθαριότητα» το οποίο το έχουμε ξαναδανειστεί.

Η πόλη

Α! Να μη ξεχάσω το αγαπημένο βιβλίο του παιδιού μου για τον μήνα Μάρτη το οποίο ήταν αυτό και κανείς δεν ξέρει γιατί.

μωρό(αν πάντως το παιδί σου περιμένει αδερφάκι είσαι στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή, πολύ βοηθητικό βιβλίο)

Τέλος, έχει κάποιο διάστημα που ξεσκαρτάρω τα παιδικά μου βιβλία και προσπαθώ να βρω κάποιο που θα μπορούσα να διαβάσω στη Χ. Ανάμεσα σε αυτά ήταν η Ντενεκεδούπολη που τόσο μα τόσο αγαπώ από μικρή.

ντενεκεδουποληντενεκεδουπολη_1ντενεκεδουπολη_2

Της άρεσε αλλά δεν είμαι σίγουρη αν μπορεί προς το παρόν να καταλάβει επακριβώς γιατί τα ντενεκεδάκι ποδοπατούν τον Λαδένιο.  Για εμένα πάντως είναι από τα καλύτερα παιδικά βιβλία που έχουν γραφτεί ποτέ και θα ήταν ελπιδοφόρο αν συνεχίζει να διαβάζεται και να προτείνεται τόσο σε γονείς όσο και σε εκπαιδευτικούς, δεδομένων των συγκυριών και του κλίματος που επικρατεί. Μακάρι τα πράγματα να ήταν αλλιώς και να μη χρειαζόταν να μιλάμε στα παιδιά για έννοιες όπως ο φασισμός, η καταδυνάστευση, η καταπάτηση δικαιωμάτων και η έλλειψη ελευθεριών -και σε αυτό προσθέστε όσες ελευθερίες θέλετε- αλλά να το διαβάζαμε σαν μια υπενθύμιση του ότι ο άνθρωπος οφείλει να αντιδρά, να επαναστατεί και να υψώνει ανάστημα. Πιο επίκαιρο από ποτέ.

books

